5-sterrenspecialist
Op bedden van de Vries Beddenspeciaalzaak slaap je de sterren van de hemel. Als 5-sterrenspecialist verkopen we je niet alleen een product, maar juist een fijne aankoopbeleving staat centraal. Bij ons is ‘ouderwetse service’ nog heel gewoon. Heb je vragen of wil je een goed advies, aarzel niet om te bellen of te mailen. Dat is het uitgangspunt van Beddenspeciaalzaak De Vries. Wij staan graag voor je klaar.
Beddenspeciaalzaak De Vries is erkend 5-sterrenspecialist en laat zich bewust controleren en beoordelen op zijn servicebeleid. Hiervoor gebruiken wij de 5-sterrengroeipromotor waarbij we de Net Promoter Score (NPS) meten. Krijgt Beddenspeciaalzaak De Vries te veel klachten en/of te slechte beoordelingen dan wordt de erkenning ingetrokken. Zo weet je zeker dat je bij ons, als keurmerkhouder, kunt rekenen op klantvriendelijkheid en service.

Wat is een Net Promotor Score?
De NPS meet de klanttevredenheid van de organisatie, in dit geval van onze beddenzaak. In 2003 hebben Satmetrix, Bain & Company en Fred Reichheld deze methode ontwikkeld in de wetenschap dat klanten geen behoefte hebben aan het invullen van ontzettend lange vragenlijsten. Inmiddels wordt deze manier van meten ingezet bij bedrijven wereldwijd. Het is een mondiaal erkende norm waarmee bedrijven kenbaar maken hoe zij scoren op klantenloyaliteit. Zo kunnen organisaties ook gericht stappen ondernemen om deze klanttevredenheid te verbeteren. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat organisaties met een hoge NPS loyale klanten hebben die sneller herhalingsaankopen doen en meer klanten krijgen middels mond-tot-mondreclame.

De berekening van de NPS
Om de Net Promoter Score te berekenen, stellen wij onze klanten de simpele vraag. “Hoe waarschijnlijk is het dat je de Vries beddenspeciaalzaak zou aanbevelen aan een vriend of collega? ” We vragen om een score van 0 t/m 10 gevraagd (0 absoluut niet, 10 absoluut wel).

Als we de uitkomsten van de NPS bekijken, zien we drie verschillende groepen:
Als eerste zien we het kritische publiek. Dat is belangrijk voor ons, want deze mensen geven aan wat ze niet prettig vonden, en wij kunnen daarvan leren. Jammer dat deze groep niet geheel tevreden is, zij geven ons vaak een score tussen de 0 en de 5.

Dan is er een groep die wel tevreden is, maar dit niet zo gemakkelijk laat merken. Zij zullen ons dus niet zo snel aanbevelen, uit zichzelf. Deze mensen waarderen onze beddenzaak in Malden met een 6 of 7.

De groep die ons aanbeveelt is zeer tevreden. Zij scoren onze dienstverlening, service en materiaalkennis met een 8, 9 of 10. Dit zijn de klanten die tegen vrienden, collega’s en familie vertellen hoe blij ze zijn met hun bed, matras of beddengoed. Zij zorgen voor de mond-tot-mondreclame waar wij zo blij mee zijn.

Met trots kunnen we vertellen dat Beddenspeciaalzaak de Vries in Malden tot op heden een 10 scoort. Voel je vooral uitgenodigd om je mening te geven, op Google, op Facebook of via de NPS-promotor. We danken je alvast hartelijk voor je medewerking.