De berekening van de NPS
Om de Net Promoter Score te berekenen, stellen wij onze klanten de simpele vraag. “Hoe waarschijnlijk is het dat je de Vries beddenspeciaalzaak zou aanbevelen aan een vriend of collega? ” We vragen om een score van 0 t/m 10 gevraagd (0 absoluut niet, 10 absoluut wel).
Als we de uitkomsten van de NPS bekijken, zien we drie verschillende groepen:
Als eerste zien we het kritische publiek. Dat is belangrijk voor ons, want deze mensen geven aan wat ze niet prettig vonden, en wij kunnen daarvan leren. Jammer dat deze groep niet geheel tevreden is, zij geven ons vaak een score tussen de 0 en de 5.
Dan is er een groep die wel tevreden is, maar dit niet zo gemakkelijk laat merken. Zij zullen ons dus niet zo snel aanbevelen, uit zichzelf. Deze mensen waarderen onze beddenzaak in Malden met een 6 of 7.
De groep die ons aanbeveelt is zeer tevreden. Zij scoren onze dienstverlening, service en materiaalkennis met een 8, 9 of 10. Dit zijn de klanten die tegen vrienden, collega’s en familie vertellen hoe blij ze zijn met hun bed, matras of beddengoed. Zij zorgen voor de mond-tot-mondreclame waar wij zo blij mee zijn.
Met trots kunnen we vertellen dat Beddenspeciaalzaak de Vries in Malden tot op heden een 10 scoort. Voel je vooral uitgenodigd om je mening te geven, op Google, op Facebook of via de NPS-promotor. We danken je alvast hartelijk voor je medewerking.